Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo nemáme právo vidieť, ako so štátnym letiskom podniká Ryanair? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Keby bolo letisko

privatizovane, tak by ste sa k podobnym informaciam nedostali. Dokonca, ak by bolo letisko privatizovane spolocnostou s verejne obchodovanymi aciami a vy by ste vlastnili zopar akcii (boli spolumajitelom) ani vtedy by ste podobne informacie neziskali.
 

Presne - keby nebolo statne

nikoho by netrapilo ako mina svoje peniaze. Teraz sa do toho mota kazdy lebo ved je aj "moje"
 

 

Keby to letisko bolo súkromné, tak si môžeme byt istý že by si manažment stratu 55 miliónov za par rokov nemohol dovoliť. Takze by sa určite nepodpisovali také zmluvy, ktoré by jednému dali takú obrovsku ekonomickú výhodu, že by to letisko pre ostatne firmy bolo finančne neprijateľné.

Keby toto letisko bolo súkromné, tak by nezívalo prázdnotou a človek by v ňom nemal pocit akokeby prišiel do stroja casu ktorý sa zastavil.

Transparency Internaional sa snaží, podľa môjho názoru, o legálny a správny dozor nad majetkom štátu. Zmluva sa da jednoducho editovať tak, aby neobsahovala citlivé pasáže s know-how, a ja aj ty aj každý mame právo zo zákona ten zbytok zmluvy vidieť. Toto právo je nám odopierané.

Keby toto letisko bolo súkromné, tak by sa ta strata totižto neplatila z našich dani!
 

 

Ale náš argument predsa je, že štátne firmy treba viac strážiť ako súkromné, čo nakoniec predpokladá aj celá naša legislatíva. Otázka skôr je, do akej miery. V tom nám vaša poznámka o súkromných firmách nijako nepomáha.
 

 

Autor sa odvolava na obcanov. Ale maju vediet obcania vsetko aj to comu nerozumeju ?
 

Pochybujem,

ze nasa legislativa sa viac stara o prava obcanov byt informovany statnymi firmami, ako prava spolumajitelov byt informovany u sukromnych firmach.

Medialna prax je, ze sa nadrza sukromnym organizaciam. Preco? Pretoze oni ich financuju, media su sukromnymi zarobkovymi subjektami a maju zaujem o oslabenie verejneho sektora bez ohladu na zaujmy obcana. Najgrotesknejsie je, ze obcanovi, ktory ako zamestnanec a spotrebitel financuje sukromnu firmu, nema pravo na ziadne relevantne informacie. Jedine pravo ma, je kukat na reklamy a nasledne za ne platit v cene tovaru.
 

A Vy ste si istí,

že v tomto prípade robíte službu ľuďom? Keď sa idete vŕtať do zmlúv letiska s Ryanair-om? Čo ak uspejete a zistí sa, že letisko v záujme zachovania pravidelných liniek nedovolene dotovalo Ryanair?
A Ryanair to bude musieť zaplatiť a následne sa vyse.... na celú "lukratívnu" Bratislavu? Ryanair Bratislavu nepotrebuje. Bratislava Ryanair ÁNO.
Potom budete spokojní? A nezačnite mi, prosím Vás argumentovať hospodárskou súťažou a že keby nelietal Ryanair, tak by ho nahradili iní dopravcovia. NIE na Slovensku, NIE v Bratislave.
Takže len pre zopakovanie. Ste si istí, že nerobíte niekomu len užitočného idiota? Lebo ja by som sa skôr pýtal na iné zmluvy, nie na zmluvy s dopravcami.
Ku tej strate.. Vy viete, že letisko stavalo novú halu? Váhostav to tuším bol. Drahú ako ***** lebo bolo treba kšefty dohodiť. Nespláca letisko náhodou tú halu? Odpisy....atď?
 

 

Všetko je predsa otázkou ceny. Slovensko by Ryanair nepotrebovalo, ak by si aerolinky pytali miliardu eur. Ryanair by nás vtedya naopak veľmi chcelo. Kedže nevieme, kto komu koľko platí, neviete seriozne povedať, kto koho potrebuje viac. Ze vám je to jedno, nás prekvapuje.
Ano, letiskové straty určite pochádzajú aj z investícií. Ale pokiaľ nevídíte do zmlúv, neviete povedať, či Ryanair nepreplácame napríklad aj na úkor lepších služieb a kvality letiska, pre cestujúcich ako aj - iných aeroliniek.
 

Nie

Bohužiaľ nemáte pravdu. NIE VŠETKO je otázkou ceny. Ma skutočne dosť prekvapuje, že niečím takým vôbec argumentujete. V Európskej únii. So všetkými dotáciami a reguláciami, ktoré EÚ zaviedla.
Voľný trh a určovanie služieb na základe ceny v EÚ NEEXISTUJE, a čím skôr to ľudia pochopia, tým lepšie.
Letisko nikomu predsa neplatí za to, aby tu lietal. Maximálne im dá úľavu z pristávacích poplatkov. Tak ako existujú úľavy z približovacích poplatkov u firmy LPS SR š. p. Je to v AIP - e. Overte si to tam. A ak idú nad rámec oficiálnych úľav, potom to bude klasifikované ako porušenie hospodárskej sútaže.
Potom platí to čo som už písal. Ryanair bude musieť vracať peniaze. Keďže v súčasnosti má Ryanair nedostatok lietadiel a posádok, môže sa to veľmi ľahko skončiť zrušením bázy v Bratislave. Good job!
Mimochodom. Wizzair zrušil rentabilné linky z Košíc. Opakujem RENTABILNÉ. Len preto, že potreboval /chcel použiť kapacity inde.
A to som ešte nezačal rozprávať o blízkosti Schwechatu a Budapešti a o spádových oblastiach.
 

Sme fakt cudni

Nechapem reakciam, ktore nechapu ze ak je nieco statne, je to platene z nasich dani. A ked musim odvadzat nedobrovolne dane, mam pravo vediet, kam idu. Ak letisko urobilo sekeru par desiatok milionov, tak niekto tam kradne a mal by skoncit v base.
 
Hodnoť

Chodte sa pozriet do Krakova

Ako ma vyzerat moderne letisko. A pred desiatimi rokmi tam bola jedna stara osarpana hala.
 
Hodnoť

Utajené zmluvy by mi vadili najmenej.

Sú aj dôležitejšie veci, o ktoré sa tí, čo držia v rukách moc nepodelia s občanmi - a tí majú v konečnom dôsledku len právo držať ústa a krok. Utajovanie v EÚ nie je len slovenskou špecialitou, samotná Európska komisia utajuje svoje vlastné direktívy. Jedna, ktorá súvisí s letectvom, a ktorá dáva agentom na letiskách práva zabaviť cestujúcim čokoľvek, čo si zmyslia (pričom cvičné výbušniny nechajú kľudne preletieť na iné letisko), je Commission Regulation (EC) No. 622/2003:

https://eur-lex.europa.eu/LexU...

Európsky súdny dvor síce medzičasom rozhodol, že ako nezverejnená, nie je táto direktíva záväzná, ale to až o 6 rokov neskôr. A podobných direktíva Európska komisia vyprodukovala viac.

http://europa.eu/rapid/press-r...

--------------------------------- ----------------------------------- -----

No a čo sa týka Ryanairu v Bordeaux, tak môj názor bol, že sa stretli dvaja nepoctiví hráči. Ryanair si nechal zaplatiť za to, že lietal do Bordeaux. Francúzi dobrovoľne súhlasili, aby pomohli letisku, ak by boli naozaj zásadoví, mohli povedať nie a Ryanair by tam nelietal. No a potom si vylobbovali od Európskej komisie rozhodnutie, že to bolo nelegálne a skasírovali peniaze naspäť. Zobrali si na to ako rukojemníkov nevinných cestujúcich, ale na tých pár ovciach nikomu nezáleží (ani Ryanairu nie, tým išlo o lietadlo). Takže to bola sieť podvodov.

Spýtajme sa úprimne, kto by lietal do Bratislavy a ako by cestovali klienti Ryanairu? Iná spoločnosť? Kto lietal pravidelné linky do Bratislavy, ten to väčšinou zabalil (občas mu pri balení pomohla aj vláda - viď TatraAir).

Ako je napísané pár príspevkov nadomnou, Ryanair Bratislavu nepotrebuje. Ryanair potrebuje len zarobiť a poletí tam, kde zarobí. Bratislava potrebuje Ryanair, bohužiaľ.

Osobne som nikdy Ryanairom necestoval a ani tak neplánujem urobiť. Je to zo sebeckých dôvodov, pretože radšej si kúpim drahšiu letenku a nechám sa spoločnosťou hýčkať - veď ani nákladnými vlakmi necestujem. Je to ale vec osobného názoru, evidentne veľa cestujúcich má iný názor ako ja a Ryanair im vyhovuje. Bratislavské letisko to môže zabaliť, alebo ponúknuť výhodné podmienky spoločnostiam, ktoré sú tam ochotné lietať. To je len obchod.
 
Hodnoť

 

za 1 a 1/2 hodiny do londona aj na rebriňáku a nemusím byť hýčkaný
 

ale

ty nie si taký dôležitý ako pán , ktorý sa radšej nechá hýčkať , lebo na to má. Ak musia letiská v celej Európe dodržiavať nejaké pravidlá , malo by ihc dodržiavať aj to bratislavské , lebo napokon to aj tak zaplatia cestujúci a ľudia zo svojich daní , tak ako platia aj ten dosadený management letiska.
 


Najčítanejšie


  1. Pavel Sibyla: Hrozná pravda o zadržaní Haščáka a väzbe Jankovskej 166
  2. Rudolf Pado: Kde sa túla zdravotnícky odpad z celoplošného testovania na Covid-19? 75
  3. Matúš Suby: Keď na Vás developer Lorinčík Háje podá trestné oznámenie resp. o 3 "faktoch" 58
  4. Martin Ondráš: Mičovskému kolabuje rezort, minister mlčí..... 57
  5. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka 36
  6. Denis Kinski: Andrej Hryc: Zaujímavá osobnosť, všestranný herec ... 36
  7. Miroslav Galovič: Rátanie kamalások. Tentoraz do dvoch (s exkurziou do školopovinnej minulosti). 28
  8. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 27
  9. INEKO: Ako vyriešiť kolóny na preťažených cestách 26
  10. Věra Tepličková: Keď ku svojej hodnote potrebuješ krúžky 25

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka
  2. Marian Vojtko: Odstrániť riziko - a úplne...
  3. Peter Biščo: Pani Iveta Radičová hľadá politickú kultúru terajšej vlády.
  4. Ján Škerko: O výhre, peniazoch a sexe
  5. Jozef Kovalík: Sám
  6. Jan Vaněra: SLOVENSKO-MAĎARSKÉ POHRANIČIE V OKOLÍ RIEKY IPEĽ - 7.11.2020
  7. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  8. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  9. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  10. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ


Už ste čítali?